Reflexió personal
Un cop realitzada la fase d'observació del practicum veig que la classe ideal proposada seria factible de realitzar. Tot i que s'haurien de tenir molts factors en compte que poden fer que l'activitat fracassi, com són;
- La coordinació amb altres departaments per trobar un dia adient per a realitzar la sortida de camp i , alhora, trobar altres professors per a què ens puguin acompanyar a realitzar-la.
- Si aquesta sortida la programés amb el meu grup de pràctiques, 1er de la ESO, necessitaríem molts professors de reforç, ja que són tres línies, per tan s'ha de programar amb molta antelació per a poder quadrar bé els horaris.
- Els objectius i els criteris d'avaluació haurien de deixar-se clars abans de començar l'activitat.
- La realització dels grups hauria de ser en funció de la preferència dels alumnes de la temàtica a treballar. No obstant això, el professor hauria d'intervenir en la realització dels diferents grups per a crear grups heterogenis.
- La recerca a la biblioteca no seria un problema perquè l'escola on realitzo les pràctiques té una biblioteca en el mateix centre que està oberta fins a les 18:30, per tant, si els alumnes no han completat la recerca, a l'hora de classe, poden fer-ho en horari extraescolar.
- Els alumnes haurien de tenir unes pautes ben estructurades per realitzar una correcta cerca de la informació i realització del treball, incloent les pautes a seguir durant la sortida de camp.
- El reforç per part del professor alhora de la realització dels treballs també seria important per ensenyar als alumnes a estructurar els treballs i a fer presentacions powerpoint per a l'exposició.
- Les classes que s'invertirien a realitzar l'activitat serien un mínim de 3, dues de preparació de l a sortida i una d'exposició dels treballs, més un dia de sortida al camp. Aquest fet pot ser un inconvenient per la programació del curs, però si treballem amb un primer de la ESO és possible invertir totes aquestes hores lectives.
- S'hauria de fer referència a les possibles mesures d'atenció a la diversitat com; diferents rols dins del grup, per a què tothom tingui responsabilitats, en funció de les seves capacitats.
En conclusió, l'activitat que vam proposar a la nostra classe ideal parlava de la realització d'una activitat des d'un punt de vista molt general i mancava concretar alguns aspectes dels anomenats, que els he anat descobrint durant la fase d'observació i les classes del màster.
Un cop realitzada la fase d'observació del practicum veig que la classe ideal proposada seria factible de realitzar. Tot i que s'haurien de tenir molts factors en compte que poden fer que l'activitat fracassi, com són;
- La coordinació amb altres departaments per trobar un dia adient per a realitzar la sortida de camp i , alhora, trobar altres professors per a què ens puguin acompanyar a realitzar-la.
- Si aquesta sortida la programés amb el meu grup de pràctiques, 1er de la ESO, necessitaríem molts professors de reforç, ja que són tres línies, per tan s'ha de programar amb molta antelació per a poder quadrar bé els horaris.
- Els objectius i els criteris d'avaluació haurien de deixar-se clars abans de començar l'activitat.
- La realització dels grups hauria de ser en funció de la preferència dels alumnes de la temàtica a treballar. No obstant això, el professor hauria d'intervenir en la realització dels diferents grups per a crear grups heterogenis.
- La recerca a la biblioteca no seria un problema perquè l'escola on realitzo les pràctiques té una biblioteca en el mateix centre que està oberta fins a les 18:30, per tant, si els alumnes no han completat la recerca, a l'hora de classe, poden fer-ho en horari extraescolar.
- Els alumnes haurien de tenir unes pautes ben estructurades per realitzar una correcta cerca de la informació i realització del treball, incloent les pautes a seguir durant la sortida de camp.
- El reforç per part del professor alhora de la realització dels treballs també seria important per ensenyar als alumnes a estructurar els treballs i a fer presentacions powerpoint per a l'exposició.
- Les classes que s'invertirien a realitzar l'activitat serien un mínim de 3, dues de preparació de l a sortida i una d'exposició dels treballs, més un dia de sortida al camp. Aquest fet pot ser un inconvenient per la programació del curs, però si treballem amb un primer de la ESO és possible invertir totes aquestes hores lectives.
- S'hauria de fer referència a les possibles mesures d'atenció a la diversitat com; diferents rols dins del grup, per a què tothom tingui responsabilitats, en funció de les seves capacitats.
En conclusió, l'activitat que vam proposar a la nostra classe ideal parlava de la realització d'una activitat des d'un punt de vista molt general i mancava concretar alguns aspectes dels anomenats, que els he anat descobrint durant la fase d'observació i les classes del màster.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada